MiskoHRANÍ

 

Aktivní a pasivní prožitková muzikoterapie určena především dětem v MŠ a ZŠ.

Jsem celostní muzikoterapeutka a miluji především tibetské mísy, misky, zvonky a jiné hudební nástroje s přirozeným laděním.

Představím vám své dvě nejoblíbenější muzikoterapeutické prožitkové akce: "MiskoHRANÍ" a "TVOŘIVÁ VLNA"

Ležící_děti

 Proč objednat muzikoterapeutický program pro své děti a žáky ?

Tibetské misky, které především využívám jsou hudebním nástrojem, jehož tóny děti zklidňují, harmonizují a navíc program je koncipován tak, že prní část je poslechová, tj. muzikoterapie pasivní a pak následuje aktivní část, při níž si děti nástroje vyzkouší a procítí.

Maximísa

 

Co jsou tibetské mísy?

Tibetské mísy jsou velmi starým, ale zároveň moderním hudebním nástrojem, který je používaný např. i v moderní medicíně jako odstraňovač stresu, hraní na tyto nástroje navozuje příjemnou relaxaci, která má za důsledek jejich uznávané léčivé výsledky. Odpočinutá mysl je pak tvořivější a zvětšuje se její schopnost přijímat nové podněty – učení.

Dokonalostí tibetských mis je i ten fakt, že i naučení se hry na tento nástroj je jednodušší než na jiné, v rámci získání relaxačního efektu.

Tóny tibetských mís jsou bohaté na alikvótní (samodozvučné) tóny, které synchronizují mozkové vlny a hemisféry a dodávají pocit zklidnění a uvolnění.

Co bude obsahovat naše 1. prožitková akce "MiskoHRANÍ"?

Nejprve dětem vysvětlím funkčnost nástrojů s ukázkou jednotlivých způsobů jak je rozezvučet.

Následovat bude koncert na tibetské mísy, zvonky a činelky.

Po koncertu bude prostor, kde si děti budou nástroje zkoušet. Mohou je osahat, ocinkat, oťukat a zároveň se ptát, aby se jim také kvalitně zadařilo vyloudit patřičné libozvučné a harmonické tóny. Také si ukážeme jak se chová voda v misce na kterou se hraje a ještě pár zajímavostí a různorodostí při hře na různé misky.

  Také vyzkouším zvonečky a činelky nebo různá chřestidla.

 

Dále budeme zkoušet vnímání a prociťovat nástroje na vlastním těle nebo si můžeme společně zahrát, ukázat se samostatně nebo dokonce secvičit společný sjednocující zážitek. Tóny tibetských misek a ostatních nástrojů vedou ke zklidnění, napomohou dětem relaxovat. 

Tvořivá vlna aneb 2. díl MiskoHRANÍ

Co bude obsahovat 2. prožitková akce "TVOŘIVÁ VLNA"?

Děti se postupně stanou sami orchestrem, budou vyNapodobováníZvukuAlikvóttvářet vlny zvuků. Vyzkouší si opět hrát na různé nástroje a zároveň budou rozvíjet postřeh, trpělivost, pozornost, pozorování barev, cílený pohyb, systematiku, spolupráci a prostor dostane i jejich osobní individualita.

"TVOŘIVÁ VLNA" je více vhodná pro třídy, které již MiskoHRANÍm prošly a děti jsou již s používanými hudebními nástroji seznámeny.

 

V průběhu MiskoHRANÍ se občas najdou nádherné momentky projevu naprosto úžasných individualit :Sluchátka

          

V případě, že máte vlastní tibetskou mísu vezměte ji s sebou, sehrajete se tak s vlastním nástrojem.

 

 

Kde se akce uskuteční?

u vás

Kdy?

dle domluvy - stanovíme spolu vhodný termín i čas

Jak dlouho?

1 vyučovací hodina pro 1 skupinu dětí (15-29)

Cena?

Kč 50,- za dítě

minimální cena za akci mimo Brno je Kč 2000,--,

(tzn. že za 20 dětí to budou také 2000, tedy Kč 100 za dítě),

množstevní slevy u velké MŠ a ZŠ možné dle konkrétní domluvy

Kdo?

ing. Jana Reme

mobil:     777 45 45 79

email:     JanaReme@email.cz

www pro MŠ a ZŠ: www.MiskoHRANI.cz

 Více fotografíí a souvisejících informací najdte také na dalších mých webových stránkách :

www.tibetskemisky.cz

www.mimirelax.cz

www.harmonizace.eu

 

 

Jak jsem znovu začala chodit do MŠ, natočila CD, stala se muzikoterapeutkou a zamilovala se do tibetských mís?

Je krása vidět děti ve školce, jak si hrají s tibetskými miskami, zvonky a činelky, jak jsou zvídavé a přirozeně spolupracují, ukazují, prociťují, hrají. Je radost vidět mimino, které se směje, když sedí v tibetské míse a mámu nebo tátu co si to s ním užívá.

Je skvělé slyšet hrát relaxační hudbu, která byla vámi stvořena. Sebestředné asi ano. Úžasné jistě ano. Když jsem poprvé, v klidu domova, slyšela první nahrané CD, po chvíli jsem musela konstatovat, že je “fáakt skvělé”. Je paráda je poslouchat a nejen hrát. Je to jiné. Když hraji, jsem v tvorbě, ve výdeji, když poslouchám, mohu jen přijímat a užívat si a to je super.

Je radost hrát pro lidi, kteří mají zájem relaxovat, meditovat a užívat si přítomný okamžik. Pro mne je silným niterným zážitkem sdílet, hluboké i vysoké, tóny s uvnitřněnými bytostmi, při osobní harmonizaci a nebo si jen tak pro sebe zahrát a radovat se z toho.

Ještě před rokem 2000 jsem, o tibetských mísách, jen jednou zběžně četla v Barace (časopise) a slyšela nějaká relaxační CD.

Nikdy jsem na nic kvalitně nehrála, i když jsem po tom toužila, ale už na základní škole, mi paní učitelka nalepila nálepku bručoun, tím myslela že mám hluboký hlas a nechvala mě zpívat s hochy nebo mlčet.

Učila jsem se sama hrát na kytaru, ale zpívat jsem si nedovolovala a bez toho to zase tak moc nebylo ono. Nu kytara zůstala na ozdobu a ve mně potlačená touha hrát. Trochu jsem záviděla spolužačce, co hrála na klavír, velmi ráda jsem ji poslouchala a tento nástroj mne dovedl k poslechu klasiky.

Rodiče u mne rozvíjeli výtvarný talent a sporty, ale hudbu ne. Ta v naší rodině měla především jednu formu. Ta však byla pocitově super, ale kvalitu měla nevalnou. Zpívali jsme vždy, když jsme někam jeli autem, společně a všichni. Ráda jsem poslouchala v té době klasickou hudbu, v rádiu, na deskách a také jsem chodila na koncerty.

V dospělosti mi ke klasické hudbě přibyla relaxační a meditační a jak s oblibou říkám, jakákoliv jiná, dobrá, tedy ta co mi v duši zní, ta která mi niterně dělá fajn pocit, pohodu a rozeznívá nitro. Proto mám ráda hudbu rozličných forem a žánrů, rytmů a etnik. Miluji krásu tónů, jež rozvibruje tělo do harmonie.

Jak jsem se stala muzikoterapeutkou?

LaděníNa Silvestra roku 2000 jsem byla na akci, kam přijel pan Matoušek s velkým množstvím tibetských mís. Takové nástroje jsem viděla tzv. “na živo”, poprvé. Co viděla, ale slyšela. Byla jsem hotová, konsternovaná, nadšená, prozvoněná, otvíralo se mi vědomí a já brzy v sobě měla jasno. Prociťovala jsem slova:

 “To musím mít”, křičelo mé ego,

“s tím chci dál jít, to budu žít” špitla má duše.

Jak mi v té silné meditaci přišlo, tak jsem i začla naplňovat. Do týdne jsem měla doma první 3 mísy a několik přátel si také jednu mísu pořídili. Setkávali jsme se a společně hráli.

Bylo to fajn, ale mě to nějak nestačilo.

Cítila jsem, že chci mít těch mís, alespoň 7, jako čaker, na harmonizaci. A tak se stalo. Postupně jsem sbírku rozšířila a radovala se z tak niterně opečovávajících mne tónů. Hrála a zvonila jsem při některé terapii, dívala se na videa, četla články a tak jsem se postupně na ně naučila hrát.

Stěžejní změnou byla výzva jednoho kamaráda, který v dané době učil na Waldorské škole a jednou prohlásil. “Ty tu ty mísy hamouníš pro sebe, mým dětem by se to jistě taky moc líbilo, přijeď!” A tím odstartoval mou muzikoterapeutickou kariéru.

   UOstroh

Ano. Jeho třída byla tou první, kde jsem hrála, kde vznikala první zpětná vazba a rozhodnutí, že to má smysl, že mísy jsou nejen nástrojem hudebním, ale také nástrojem, který lze lehce využít pro sebepoznávací a harmonizační terapie. Byla jsem nadšená. Ano, věděla jsem, že se rozvzpomínávám, že jsem již kdysi na tyto nástroje hrála a nejen na ně a že má duše taje a objevuje hudby nepoznané taje.

Má intuice mne vedla do školek, kde bylo možné začít a obohacovat ty opravdu nejmenší děti a tak vzniklo mé MiskoHRANÍ. Také na druhou stranu mě přitahovala i práce se seniory. Nyní hraji kdekoliv. Za ty roky již vím, že mohu improvizovat a že to je právě má cesta, induiční hudba, která harmonizuje.

Nu a protože jsem žena zvídavá, dovolila jsem si intuici doplnit studiem Celostní muzikoterie na Olomoucké Palackého univerzitě. Studium mi dalo mnoho razítek pro mé kroky již ujité i ty co následovaly pak. Také jsem začala znovu zpívat a to je fajn. Zpěv je zatím mou soukromou radostí, ale o to víc a víc niterně hlubinou.

Kromě osobní harmonizace je mou radostí právě projekt MiskoHRANÍ, tak ozačuji formu prožitkových koncertů, muzikoterapeutických setkání, to je ta forma, kde propojuji hru na tibetské mísy s prvky terapií. Hraji ráda pro děti, seniory a všechny věkové kategorie, lidi, bytosti, které mají zájem, ať se jedná o páry, rodiny nebo nějaká centra. Pořádám sebepoznávací semináře a miluji tyto nástoje, které mi otevřely vstup do nového tisíciletí.

Obě dosavadní má CD vznikla v nahrávacím studiu pana Piňose a jsem moc vděčná za tuto možnost skvělé spolupráce. Slova a zpěv na druhém Andělském CD je dílem mé kamarádky a také koučky Nory Jadrné. První CD obsahuje jen hru na tibetské mísy, zvonky a činelky. Druhé obohacuje navíc zvonivý čínský vítr.

2014-12-15 18.57.03-výřez

Mnozí lidé se mě ptají, a mám si také tibetskou mísu koupit, a jak ji vybrat a co je pro mě nejdůležitější. A já věřím, že na tyto otázky nyní odpovím v novém eBooku Hrát na tibetskou misku? Proč, jak a čím začít? aneb jak se z hudby radovat.

 

Každý je srdcem umělec a já vás k tomu vašemu, ve vás, dovedu. Hrát a meditovat a z toho se radovat. Vaše Jana Reme, expertka na radost ze zvuku tibetských mís, která je dána všem cítícím bytostem.

Muzikoterapie pro MŠ